Верховинський
ліцей створено згідно з рішенням районної ради від 9 червня 1999 року. Він знаходиться у
комунальній власності району.
Засновником ліцею є Верховинська районна рада. Головна мета навчального
закладу – пошук, відбір, навчання, виховання і розвиток найбільш обдарованих
дітей, збагачення інтелектуального, творчого потенціалу України, формування в
кожного ліцеїста національної культури і свідомості.
Днями голова районної
ради Ярослав Кікінчук зустрівся з дирекцією та викладацьким складом навчального
закладу. На зустрічі обговорено питання подальшого функціонування ліцею,
організації та умов здійснення навчально-виховного процесу освітньої установи,
структури та профілів закладу, діяльності кафедр тощо.
– Відрадно,
що в структурі системи освітніх закладів району уже чотирнадцятий рік провадить
свою діяльність Верховинський ліцей, наголосив Ярослав Миколайович, адже це
спеціальний заклад освіти для обдарованих дітей, покликаний давати нашим учням
знання понад державний мінімум. У статуті освітньої установи записано: ліцей
включає в себе два профілі: гуманітарний та природничий, а також дві кафедри
– природничо-математичну та кафедру
суспільних і гуманітарних дисциплін. Отже, він повинен відповідати своїм
статутним вимогам, завданням і головній меті. Ми повинні досягнути головного,
заради чого й створювався ліцей: навчати у такому престижному освітньому
закладі Верховинщини найбільш обдарованих дітей району, розвивати у максимально
якісній прогресії їхній творчий та інтелектуальний потенціал. Викладацький
склад має бути бездоганним і високопрофесійним.
Як
поліпшити навчально-виховний процес, умови перебування учнів у ліцейному
закладі? І, врешті-решт, дана освітня установа уже повинна мати, в кінці кінців,
свою постійну прописку, а не здійснювати навчальний процес у тимчасово
пристосованих чи орендованих приміщеннях. На цих важливих питаннях і була
сконцентрована особлива увага голови районної ради Ярослава Кікінчука під час
діалогу з викладачами. Дійшли висновку: проблеми вирішуватимемо спільно з райдержадміністрацією,
відділом освіти РДА та дирекцією установи.
Викладацький
колектив ліцею ознайомив керівника району з досягненнями вихованців освітнього
закладу, зокрема науково-дослідницькою роботою, творчими здобутками, активною
життєвою позицією випускників різних років тощо. Варто відзначити посильний
вклад у справу підготовки навчальних
класів до проведення занять як безпосередньо батьків ліцеїстів, так і
викладачів та технічного персоналу закладу. Колектив працівників ліцею
принагідно подякували голові районної ради за виділені кошти на проведення
необхідних ремонтних робіт для належного функціонування закладу. Зокрема
влаштовано три нові опалювальні пічки для опалення корпусу. Реконструйовано водопостачання. Облаштовано
їдальню, кухню, які забезпечено необхідним обладнанням. За кошти меценатів
обладнується внутрішній санвузол, душові кімнати, пральню. На черзі –
водовідведення. Як бачимо, вдалося зробити чамало.
Під час
зустрічі прозвучали також деякі мінорні ноти, які викликані частковим недобором
ліцейних груп. Заклад працює в складі 1 – 4 курсів, відповідно 8 – 11 класів
загальноосвітньої школи. Наповнюваність груп повинна складати до 25 чоловік.
Протягом останнього часу у батьків учнів виникають сумніви: чи надавати право
дітям вступати до ліцею, чи продовжувати
їх навчання у звичайній загальноосвітній школі? Як висловились викладачі
установи, хитання батьків зумовлене усякого роду чутками, буцімто керівництво
району має намір закрити ліцей.
Сумніви
викладачів, ну і,звичайно, батьківської громадськості розвіяв під час
проведеної зустрічі голова районної ради Ярослав Кікінчук: «Ніколи такого
питання районна рада не ставила. Ми тільки завжди наголошуємо: ліцей – для
найбільш обдарованих дітей району. Тому потрібно постійно проводити пошук таких
обдарованих дітей. Створити необхідні умови для навчання і проживання
ліцеїстів. При цьому викладацький склад має бути бездоганним і
високопрофесійним. Ну і, звичайно, потрібно висвітлювати у засобах масової
інформації успіхи та досягнення навчального закладу».
Верховинський ліцей має бути, але має
бути як один із кращих освітніх закладів у районі, де повинен би зосереджуватись
на освітніх студіях найбільш творчий та інтелектуальний потенціал школярів Верховинщини.
Заради цієї мети і створювався у Верховині ліцей.
|