Голова районної ради Іван Шкіндюк взяв участь у розширеному засіданні колегії департаменту освіти, науки та молодіжної політики облдержадміністрації.
Колегія розглянула питання створення нового освітнього середовища та оновлення змісту навчальної діяльності в умовах Нової української школи, реформування системи освітніх інтернатних закладів області в умовах Національної стратегії деінституалізації та створення інклюзивно-ресурсних центрів. Йшлося і про реалізацію молодіжної політики.
Як зазначила перший заступник голови облдержадміністрації Марія Савка, 2018 рік повинен стати початком практичної реалізації реформи галузі освіти на Прикарпатті. І саме від якісного старту даної реформи, спільної роботи усіх рівнів влади і громадського сектору залежатиме її подальший успіх.
За словами директора департаменту освіти, науки та молодіжної політики облдержадміністрації Віктора Кімаковича, для практичного впровадження освітньої реформи створено нові програми, впроваджуються новітні методики викладання, створюються умови для формування освітнього середовища. Задля цього в державному бюджеті передбачено 2 млн 714 тисяч гривень, які будуть розподілені між областями. За ці кошти закуповуватимуться підручники, меблі для класних кімнат, дидактичні матеріали, комп’ютерне обладнання. Зокрема, як зауважив директор структурного підрозділу, підручники видаватимуться у двох томах – окремо для першого і другого семестрів. Це дасть змогу зменшити фізичне навантаження на спину дитини.
Окрім того, вже цього року вчителі початкових класів (які навчатимуть першокласників у 2018-2019 та 2019-2020 роках), а також заступники директорів шкіл, вчителі фізичного виховання і образотворчого мистецтва пройдуть перекваліфікацію за різними системами навчання – за допомогою дистанційного та очного навчання. Задля цього в області працюватимуть 60 тренерів, котрі проводитимуть навчання у кілька етапів.
На колегії йшлося і про реформування системи освітніх інтернатних закладів. Мова йшла про те, що вже до 2026 року такі заклади будуть ліквідовані. Натомість дітки із особливими потребами навчатимуться в загальноосвітніх закладах або отримуватимуть інклюзивну освіту. Тож відтепер у районах області створюватимуться інклюзивно-ресурсні центри, в яких і навчатимуться школярі.
Варто зазначити, що наразі в інтернатних закладах області перебуває близько двох тисяч дітей, які мають батьків. Тож реформування системи освітніх інтернатних закладів Івано-Франківщини в умовах Національної стратегії деінституалізації та створення інклюзивно-ресурсних центрів дасть можливість таким дітям виховуватися в родинах.