Учитись важко, а учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
У сучасних умовах ефективність навчання у початковій школі пов’язується з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентнісні результати навчання визначено у Державному стандарті початкової загальної освіти.
Важливим фактором успішної реалізації компетентнісного підходу в навчанні сприяють: зміни підходів до підготовки і проведення уроку як основної форми організації навчальної діяльності; розширення діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодії, що мають на меті практичну спрямованість навчання і базуються на взаємозв’язках урочної та позаурочної діяльності. Тож на зміну традиційному вивченню теоретичного матеріалу, має прийти компетентнісно - орієнтований підхід, що сприяє цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.
Одним із ефективніших шляхів є встановлення міжпредметних зв’язків. Необхідність інтегрованого підходу до організації навчально-виховного процесу великий дидактик Я. А. Коменський пояснював таким чином: „Всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв’язки, а тому повинні вивчатися у зв’язках”.
З метою підвищення науково-теоретичного та методичного рівня молодих вчителів початкових класів та англійської мови; знайомство з основними вимогами до сучасного уроку, як з основною формою організації навчально- виховного процесу; підвищення фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя та відповідно до плану роботи РМЦ, 15 лютого 2017 року на базі Великоходацької ЗОШ I-ІІ ст. відбувся районний семінар школи молодого вчителя початкових класів та іноземних мов. Тема: «Здійснення міжпредметних зв’язків у процесі формування ключових компетентностей молодших школярів».
У роботі взяли участь молоді вчителі початкових класів та іноземних мов загальноосвітніх навчальних закладів району. Керівник школи молодого вчителя - Морощук В.В, методисти відділу освіти - Зуб’юк Г.І., Федорчук О.І. Яскраві уроки, насичені різноманітними методами стимулювання інтересу до вивчення природознавства та англійської мови, були проведені вчителями 1 класу Бобрук Г.І. та англійської мови Вережак В.В.
Молоді спеціалісти спостерігали, як вчителі зацікавлювали учнів навчальним матеріалом за допомогою ігрових технологій, міжпредметних зв’язків, впровадженням інформаційних технологій, створенням ситуації успіху за допомогою яких жоден учень не залишився без уваги. Добра усмішка вчителів, м’який доброзичливий тон спілкування, повага до кожного учня й привітність сприяли активній роботі учнів на уроці. Під час обговорення колеги відзначили, що набули цікавих ідей для своєї подальшої роботи. Учасники ШМВ англійської мови набули досвіду з формування на уроці в учнів мовної та мовленнєвої компетенції. З допомогою реалізації 4 видів мовленнєвої діяльності ( читання, письма, говоріння, аудіювання) було продемонстровано, що мовлення четвертокласників має рецептивний та репродуктивний характер.
Використання аудіовізуальних засобів навчання значно підвищує інтерес учнів до вивчення іноземної мови. Захоплюючим для учасників семінару був виховний захід «Стрітення Господнє» в якому взяли участь учні початкових класів, старших класів та педагогічний колектив школи. Формування патріотичних почуттів учнів засобами національно- патріотичного виховання є одним з важливих завдань кожного педагога.
Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. І якщо хоч якесь зернятко моралі проросте в серцях учнів – то буде нашим маленьким внеском у загальнодержавну справу виховання нового покоління українського народу. Семінар було проведено на високому науко – методичному рівні.
Мету досягнуто, поставлені завдання, виконано.
Методисти РМЦ Зуб’юк Г.І., Федорчук О.І.
|